.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديريت پسماند مهم‌ترين مشكل مازندران است

استاندار مازندران مديريت پسماند از جدي‌ترين معضلات استان دانست و گفت: انتظار مي‌رود تا دانشگاه‌ها از طريق دانش‌هاي كاربردي براي حل اين مساله به كمك دستگاه اجرايي بيايند.

به گزارش
شمال نیوز به نقل از فارس سيدعلي اكبر طاهايي ظهر امروز در جمع روساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور و معاونان آموزشي دانشگاه‌هاي منتخب طرح آمايش آموزش عالي در دانشگاه مازندران اظهار داشت: دانشگاه‌ها بايد حضور جدي خود در مسائل و مشكلات جامعه آنها را با واكاوي حل كنند.
وي اجراي طرح آمايش آموزش عالي را گامي اساسي در راستاي همگرايي و تقويت بيش از پيش ارتباط ميان دانشگاه با دستگاه‌هاي اجرايي به منظور استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي موجود در كشور دانست.
استاندار مازندران با اشاره به اينكه آموزش عالي بايد مدد رسان باشد، تصريح كرد: گره‌گشايي در عرصه توسعه كشور نيازمند وجود نيروهاي متخصص و متعهد است كه بايد در دانشگاه‌ها تربيت شوند.
طاهايي با اشاره به تجربه‌هايي در زمينه همكاري بين دانشگاه و صنعت ادامه داد: مشكل اصلي اين همكاري‌ها مقطعي بودن و همچنين نداشتن چرخه‌اي تعاملي در اين زمينه است.

* كمتر از 50 محصولات كشاورزي مكانيزه توليد مي‌شوند
وي اجرايي شدن طرح هدفمند شدن يارانه‌ها را گامي جدي در راستاي تحقق شعار اصلاح الگوي مصرف دانست و گفت: صرفه‌جويي در مصرف گندم و بنزين از نتايج اين طرح بوده به طوري كه هم‌اكنون به صادر كننده بنزين تبديل شده‌ايم.
استاندار مازندران مكانيزه كردن كشاورزي را از چشم‌اندازهاي استان عنوان كرد و گفت: هم‌اكنون كمتر از50 درصد كشت به طور مكانيزه انجام مي‌شود.
وي وجود دريا را نعمتي خدادادي برشمرد و گفت: به اعتقاد كارشناسان در صورت اجرايي شدن علمي طرح‌هاي پرورش آبزيان مي‌توان سالانه 200 هزار تن ماهي خاوياري در استان توليد كرد.
طاهايي در ادامه مازندران را سرزمين علويان و ديار عالمان دين و فرهنگ دانست و گفت: حضور اين مفاخر نشانگر ميزان علاقه و گرايش مازندراني‌ها به دانش و انديشه است.
استاندار مازندران با نام بردن از بزرگان اين استان در زمينه علوم انساني خاطرنشان كرد: بسياري از اين بزرگان ناشناخته مانده‌اند كه توجه نكردن به اين سرمايه‌ها يكي از بزرگترين عوامل عدم رشد علوم انساني بومي در كشور است.
وي در پايان مقدس بودن نظام جمهوري اسلامي را به خاطر وجود ولايت فقيه دانست و به اين نكته اشاره كرد كه در اين نظام سخن از خدمت است و افراد مهم نيستند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.